שומרים על העיניים בעבודה

יום שלישי 09 מאי 2023

בשוק העבודה ישנם מקצועות רבים, חלקם לא נעשים מול שולחן במשרד ממוזג, אלא בתנאים היכולים לגרום סיכון בריאותי מסוים ומצריכים התגוננות באמצעות ציוד הגנה ואביזרי בטיחות. עבודות ופעולות העלולות לסכן את הראייה ואת העיניים הן רבות ויש להיערך לכך עם האמצעים המתאימים. אומנם גם בישיבה מול מחשב לאורך שעות רבות עלול להיגרם נזק לראייה, וגם לכך יש לתת את הדעת, אך ישנם תחומים רבים בבנייה ובתעשייה אשר משקפי מגן הם תנאי הכרחי וציוד בסיסי עבור העובדים.

תקנות הבטיחות בעבודה

השמירה על בטיחות העובדים בכל ענפי התעשייה היא מרכיב חשוב עבור כל מעביד כחלק מתנאי העבודה והחשיבה על בריאות עובדיו. העיניים הן איבר רגיש ופגיע ולציוד המגן ולהתאמתו לסוג העבודה יש חשיבות רבה, לכן קיים מגוון רחב של מוצרים המיועדים לכך. בכל תחום יש לברר את סוג הסיכונים ולהתאים משקפי מגן כהגנה על העיניים מפני חומרים שונים, אבק, עצמים העלולים לפגוע בהן או קרינה מסוכנת.  

באתרי בנייה, במפעלים, בעבודות גינון, במעבדות, בעבודות חשמל ועוד רבות שבהן יש סיכון לפנים, התקנות מורות על החובה להשתמש בציוד מגן אישי אשר יכול למנוע פגיעה משמעותית ולצמצם את הנזק הבריאותי לעובדים. היום קיימת הקפדה רבה על המיגון וישנם מפקחים בתחומי תעשייה שונים שאמונים על בדיקת העמידה בתקנות הבטיחות והגהות.

לא עוצמים עיניים

השמירה על הראייה אינה רק נחלת העובדים בעבודות העלולות לגרום פגיעה בעיניים, גם בעבודות הנעשות בשעות הפנאי בבית עלולים להיפצע כשמשפצים, קודחים, מגננים, מרססים או צובעים. סוגי ספורט שונים יכולים גם הם להוות סיכון, כך ברכיבת אופניים, בסקי או בטיפוס הרים – אי אפשר להקל ראש בסיכונים וצריך להיות ערוכים לכל תרחיש – כפי שאמרו כבר קודם ובתרגום חופשי "עדיף להיות מוגנים מאשר להצטער אחר כך".

הגנה מותאמת לסיכונים

לאור ריבוי המקצועות והצרכים בהגנת הראייה, הטכנולוגיה המתפתחת ייצרה מגוון רחב של מוצרים המותאמים לסיכונים. כך, פותחו משקפי מגן לעבודה בסביבת אבק אשר מגינים מפני חדירת חלקיקים לרשתית העין גם מהצדדים, עדשות שקופות נגד שריטות ואגירת אדים, כיסוי מלא על גשר האף במבנה קשיח או אפון אלסטי, כמו גם אפשרות להשחלת שרוך לנוחות במהלך העבודה. החומר שממנו עשויים המשקפיים עמיד, והוא מאפשר גמישות ונוחות גם עם חבישת קסדה במהלך העבודה. יש מוצרים שלהם ידיות גמישות, צבעים שונים של מסגרות, צורות מעוגלות הנוחות גם לרכיבת אופניים, משקפיים עם הגנה היקפית ורצועת גומי אלסטית -  וכולם עומדים בתקן F166EN. כמו כן ישנם מוצרים המתאימים לעבודה בסביבת חומרים מסוכנים, קרינה אלקטרומגנטית, חום אדים וקרינת שמש במגוון סוגים, צורות וצבעים.

ארגונים, חברות, מפעלים וקבלנים מודעים היום לסכנות ולחובה להשתמש בציוד מגן ומספקים אותו. חשוב לוודא שהמוצרים מיוצרים מחומר איכותי ומותאמים לסוג הסיכון, כך שיהוו הגנה מושלמת.

מיתוג מוצרי בטיחות

מיתוג הוא הדרך לשייך את המוצרים לחברה מסוימת, לפרסם אותה ולקדם מכירות. מוצרי בטיחות נמצאים בשימוש העובדים במעבדות, באתרי בנייה, במפעלים, בדרכים ועוד, ובכך מהווים פרסומת לחברה. ניתן להוסיף כיתוב על פי בחירה, ציור, לוגו, ביטוי או כל סמל שנבחר על ידי החברה בצבעים שונים ובמגוון שיטות לפי החומר שממנו עשויים המשקפיים. את מוצרי הבטיחות ניתן להזמין גם בכמויות גדולות ולבחור עיצוב או לקבל ייעוץ בנושא מאנשי החברה.

את הזמנת מוצרי הבטיחות כולל המיתוג ניתן להזמין בחברת שוגון הוותיקה, המתמחה במוצרי עור, ציוד בטיחות לעובדים ומוצרים נוספים העומדים כולם בתו תקן של איכות וכוללים גם אחריות.